Freelance database marketeer

Zorg voor een optimaal data framework achter jouw bedrijf

Real-time data. Bruikbare inzichten. 360-klantbeeld. Gepersonaliseerde engagement strategieën. Omnichannel campagnes.

Het zijn misschien dure marketingtermen, maar ze zijn ook essentieel voor effectieve marketing en bedrijfsgroei. En een freelance database marketeer kan jouw sleutel zijn tot al deze zaken.

Wij werken uitsluitend met de beste freelance database specialisten. Wij zijn online marketing heroes. Specialisten, vakidioten en online marketing strijders (heroes) zoals wij het graag noemen. Wij maken het verschil door de aandacht die we hebben voor onze opdrachtgevers.

  • Een heldere aanpak
  • Korte lijnen
  • Proactief
  • Persoonlijk
  • Betrouwbaar

Ben je benieuwd geworden naar ons grootste freelancer database heroe? Neem dan contact met ons op en wij leggen je de volgende stappen haarfijn uit. Ook CRM en E-mail marketing nemen we mee.

SEO SEA specialist

Bel mij vandaag

Waarmee gaan wij jou als eerste helpen?

Online marketing

Meer verkeer naar je website? Hogere conversie uit hetzelfde aantal bezoekers? Inzetten van marketing automation of het adverteren op social media? Wij zorgen dat jouw online doelen worden behaald.

E-Commerce

Meer verkeer naar je webshop? Hogere conversie? Hogere order value? CLV verhogen? Feed Management? Advertising? Op basis van data zorgen we continu voor betere resultaten met online marketing.

Website development

Een nieuwe website laten maken? Of een deel van je website laten aanpassen? Een nieuw CMS? Technische aanpassingen? Geen probleem! Laten we jouw wensen snel bespreken.

SEO

Hoog in Google of zelfs op nummer 1 staan in de organische zoekresultaten door SEO optimalisatie. Zoekwoordenonderzoek, SEO Analyse, Sitespeed, Content, PR en linkbuilding. Wij zorgen voor hoge Google rankings voor meer organisch verkeer. Bekijk onze Freelance SEO Specialist pagina.

SEA

Bovenaan in Google door de inzet van Google ads en Google Shopping. Vergeet ook Microsoft Ads niet! Wij zetten alles voor je op. Search, Shopping, Remarketing, Display, Youtube, Feed Management en conversie tracking. Wij zorgen dat de online doelstellingen behaald worden.

Social media

Een hogere naamsbekendheid, meer verkeer en meer conversies met de inzet van social media advertising. Met social media adverteren bereiken we samen met jou de juiste doelgroepen en nieuwe klanten die passen bij jouw product of dienst. Klaar om viral te gaan?

Linkbuilding

Wij verhogen de autoriteit van jouw website door middel van linkbuilding op een zo natuurlijk mogelijke manier. Hoog in Google of zelfs op nummer 1 staan in de organische zoekresultaten door SEO optimalisatie en linkbuilding. Wij zorgen voor hoge Google rankings voor meer organisch verkeer.

Conversie optimalisatie

Meer conversies uit hetzelfde aantal bezoekers? Met behulp van conversie optimalisatie tools en de data die daaruit voort komt, zorgen wij voor het verhogen van de conversies. Wij staan klaar om je nieuwe A/B test op te zetten!

Concurrentieanalyse

Wie is je concurrentie en hoe zorg je ervoor dat jij een unieke propositie in de markt zet? Wij voeren een gedetailleerd concurrentieanalyse uit zodat wij samen met jou de bestaande markt kunnen gaan domineren. Ben jij er klaar voor om marktleider te worden?

Online marketing scan

Wil je meer resultaat uit je website of marketing kanalen, maar weet je niet hoe of waar je moet beginnen? Laat ons een online marketing scan uitvoeren. Wij komen met heldere actiepunten geprioriteerd op basis van de moeilijkheidsgraad en impact.

Automatisering

Heb je nog steeds veel handwerk? Bespaar tijd en voorkom fouten. Wij automatiseren vele soorten handelingen door gebruik te maken van tools of wij programmeren zelf de oplossing tegen jouw website, google of ander platform aan.

Online marketing funnels

Laat online marketing funnels dag en nacht voor je werken, zodat jij alleen de hoogste kwaliteit leads hoeft op te pakken. Wij bouwen hoge kwaliteit sales en marketing funnels. Klaar voor het volgende niveau?

Online marketing dashboard

Meten is weten. Wij bouwen praktische online marketing dashboards. Altijd direct inzicht in je belangrijkste KPI's, metrics en online marketing kanalen. Laat nooit geen omzet meer onbenut. Wij bouwen dashboards in Google Data Studio, Tableau of Microsoft Power BI

E-mail marketing

Meer omzet uit je e-mail marketing halen? Wij zorgen voor een beter resultaat uit email marketing. Of het nou gaat om B2B, SaaS of E-commerce klanten. Wij bouwen de CRM mails, volledige met segmenten en personalisatie. Drip campaigns, automatische trigger mails of gewoon nieuwsbrieven. Wij laten geen omzet liggen.

Training & Coaching

Ben je opzoek naar online marketing training? Wij geven 1 op 1 online marketing training op locatie of digitaal, wat jij fijn vind. Heb je wat langer ondersteuning nodig, dan helpen wij je verder door middel van online marketing coaching. Wekelijks doen wij samen een check-in op je belangrijkste online marketing vraagstukken.

Freelance SEA specialisten

Database marketing freelancer

Database marketing is een vorm van direct marketing. Het gaat om het verzamelen van klantgegevens zoals namen, adressen, e-mails, telefoonnummers, transactiegeschiedenis, tickets voor klantenondersteuning, enzovoort. Deze informatie wordt vervolgens geanalyseerd en gebruikt om een gepersonaliseerde ervaring voor elke klant te creëren, of om potentiële klanten aan te trekken.

Traditionele direct marketing houdt het creëren van directe e-mails met brochures en catalogi en naar een lijst van potentiële of huidige klanten worden gestuurd in de hoop dat er een positieve respons komt. 

Een database marketing freelancer gaat een stap verder door te begrijpen in welke fase van de funnel de klant zit, en vervolgens deze inzichten toe te passen om de behoefte van de klant via het beste kanaal te vervullen. Laat je meteen informeren door een database freelancer!

Freelance database marketeer

Database freelancers

Voordelen van database freelancers

De consument van vandaag verwacht een gepersonaliseerde ervaring met jouw merk. Om die te kunnen bieden, hebben marketeers een eenduidig beeld nodig van elke klant bij elk contactmoment. Alleen dan kunnen ze de reis van de klant begrijpen en hem op een zinvolle manier aan zich binden. Database marketing strategieën maken dat gemakkelijker.

Database freelancers kunnen u helpen

  • Klantgroepen te identificeren – van jouw meest loyale, hoogwaardige klanten tot klanten die voor het eerst klant zijn en incidentele kopers
  • Gedetailleerde klantsegmenten creëren op basis van demografische gegevens, gedrag of zelfs persoonlijke interesses
  • Zeer gepersonaliseerde berichten ontwerpen voor zowel huidige als toekomstige klanten
  • Bepaal het beste kanaal en tijdstip om klanten te betrekken
  • Verbeter de efficiëntie van jouw marketing door geen tijd en geld te verspillen aan campagnes voor mensen die waarschijnlijk niet zullen reageren
  • Bouw effectieve loyaliteitsprogramma’s die de juiste stimulansen bieden voor herhalingsaankopen
  • Verbeter de klantenservice door ondersteunend personeel een 360° beeld te geven van de interacties van de klant met jouw merk

Meer leads, orders & omzet online

Wij zorgen voor jouw online succes

Bel ons vandaag

Database marketing specialist

Uitdagingen voor een database specialist

Database marketing biedt een aantal overtuigende voordelen – maar om het met succes te doen, moet de database specialist ook de uitdagingen begrijpen.
 
Kijk uit voor deze database marketing uitdagingen:

Data veroudering

Telkens als een klant of prospect van job verandert of een promotie krijgt, verhuist naar een nieuw adres, zijn naam verandert, een nieuw e-mailadres krijgt, of een andere levensverandering ondergaat, veroudert zijn profiel. Een goed beheerde database veroudert gemiddeld 2-3% per maand. Dat betekent dat in slechts een jaar een derde van jouw gegevens verouderd kan zijn. Om het verval van data te beperken, moet je je richten op informatie die minder snel zal veranderen: naam en telefoonnummer bijvoorbeeld, in plaats van zakelijke e-mail.

Nauwkeurigheid van data 

Klanten verstrekken niet altijd nauwkeurige informatie. Typefouten, leesbaarheid van handschriften of onvolledige informatie kunnen een grote impact hebben op de kwaliteit van jouw database. je kunt onnauwkeurigheden beperken door invoervelden te vervangen door gestandaardiseerde vervolgkeuzemenu’s of selectievakjes.
 

Tijdig reageren op klantgegevens

Het verzamelen en analyseren van klantgegevens is slechts de eerste stap. Je moet snel genoeg handelen om te profiteren van de interesse en interacties van een klant met jouw merk. Dit is waar marketing automation tools zoals CleverTap zo belangrijk worden. Door rijke gebruikersprofielen te verenigen met krachtige segmentatie en omnichannel marketingcampagnes, kun je tijdige, gepersonaliseerde ervaringen leveren voor elke gebruiker.
 
Jouw specialist database is een belletje van je verwijderd.
database freelancer

Effectieve database marketing specialist strategieën

Hoe moet je beginnen met het creëren van jouw eigen database marketing specialist strategie? Begin met de volgende stappen.

Identificeer jouw doelgroep

Hoe oud zijn ze? Welk inkomensniveau? Welke functietitel? Waar wonen ze? Waarin zijn ze geïnteresseerd? Wat kopen ze nog meer? Stel een gedetailleerd ideaal klantprofiel op voor jouw product, en gebruik dit profiel om te beslissen welke informatie je in jouw database moet opnemen.

Samenwerken met andere teams

Marketing, verkoop en ondersteuning hebben allemaal direct contact met klanten en prospects. Welke informatie heeft elk team nodig om effectief te zijn?

Werk met de juiste software

Niemand in jouw team heeft iets aan klantgegevens als ze er niet bij kunnen. Kies een tool waarmee je gemakkelijk verschillende soorten informatie en klant types kunt zien, en waarmee je zelfs klantinformatie kunt organiseren op basis van jouw verschillende product- of servicecategorieën.

Verzamel klantgegevens

Kijk naar zowel interne als externe gegevensbronnen, waaronder:

  • Acquisitie data: Uit welk kanaal of bron is een nieuwe klant gekomen? Welke marketingcampagne?
  • Demografische gegevens: Wat is de leeftijd, geslacht, burgerlijke staat, opleidingsniveau, locatie, etc. van de klant?
  • Technografische data: Welk(e) apparaat(en) gebruiken ze voor interactie met jouw merk? Desktop of mobiel? Android of iOS?
  • Psychografische data: Wat zijn hun persoonlijke perspectieven, waarden en interesses? Wat motiveert hen?
  • Activiteitsgegevens: Hoe hebben ze interactie gehad met jouw website, social media pagina’s, en/of mobiele app?
  • Transactie data: Hoe vaak doen ze een aankoop bij u, en hoeveel geven ze uit? Welke items kopen ze meestal samen?
  • Correspondentie data: Hebben ze ooit een ticket voor klantenondersteuning ingediend? Een vraag of klacht op jouw social media-pagina’s geplaatst? Op een enquête gereageerd?

Houd gegevens up-to-date en maak back-ups

Het opbouwen van een klantendatabase kost veel tijd en moeite. Bescherm jouw investering door je te beschermen tegen stroomuitval en technische storingen. CRM-software kan profielen automatisch bijwerken wanneer klanten nieuwe informatie invoeren, en online tools kunnen bescherming bieden tegen gegevensverval door te integreren met jouw software en elke contactpersoon bij te werken terwijl ze op jouw website surfen met activiteitsgegevens.

Respecteer de privacy van klanten

Social media maakt het gemakkelijker dan ooit om gedetailleerde inzichten te krijgen in de interesses, perspectieven en levensupdates van jouw klanten. Effectieve personalisering gaat over het leveren van een relevante boodschap aan een geïnteresseerd publiek – niet over het bewijzen hoeveel persoonlijke gegevens je hebt.  

Database marketing specialisten

Bouwen jouw marketing database op

Zodra onze freelance database specialist jouw database heeft opgebouwd, kun je beginnen met de basissegmentatie van jouw gebruikers. We maken bijvoorbeeld een campagne speciaal voor starters of nieuwe klanten, of een campagne op maat voor deelnemers aan jouw loyaliteitsprogramma.
 
Complexere segmentatie methoden kunnen meerdere datapunten analyseren om je meer gedetailleerde gebruikerssegmenten te geven. RFM-analyse (Recency, Frequency, Monetary) creëert bijvoorbeeld klantgroepen op basis van hoe actief ze zijn en hoeveel ze uitgeven, zodat je snel jouw meest winstgevende klanten, nieuwe klanten of slapende klanten kunt zien en erbij kunt betrekken.
 
De meest geavanceerde segmentatie omvat geavanceerde voorspellende analyses die het toekomstige gedrag van een klant kunnen voorspellen. Dat betekent dat er voorspellingen moeten worden gedaan over zaken als de levenslange waarde van potentiële klanten, de kans dat ze afhaken of de waarschijnlijkheid dat ze een aankoop doen.
 
Dit soort geavanceerde segmentatie verhoogt de conversieratio tot wel 5x.
 

Geavanceerde segmentatie door database specialisten

De meest geavanceerde segmentatie omvat geavanceerde voorspellende analyses die het toekomstige gedrag van een klant kunnen voorspellen. Dat betekent dat er voorspellingen moeten worden gedaan over zaken als de levenslange waarde van potentiële klanten, de kans dat ze afhaken of de waarschijnlijkheid dat ze een aankoop doen.
 
Dit soort geavanceerde segmentatie verhoogt de conversieratio tot wel 5x.
database freelancers

Wat onze klanten zeggen

"Dankzij Online Marketing Heroes groeien wij al 3 jaar achter elkaar 30%+ middels online marketing"
Berg Toys
Online markteer

Freelance database marketeer

Online Marketing Bureau Google Ads

Online Marketing Heroes is officieel Google Partner. Het Google Partnerschap toont aan dat ons internet marketing bureau door Google is gekwalificeerd als partij met brede ervaring en expertise voor wat betreft Google Ads search, shopping, display (+remarketing) en video (Youtube). Het keurmerk geeft aan dat wij over de productkennis en specialisaties beschikken die essentieel zijn om jou en je onderneming te adviseren en te helpen om het maximale resultaat uit Google Ads te halen. Online marketing uitbesteden aan ons? Met deze certificering ben je verzekerd van de juiste keuze.

Scroll naar top